Pomoc

UŻYTKOWNICY


1. Jakie są rodzaje użytkowników?

W serwisie są 3 rodzaje użytkowników:
- FAN
- ARTYSTA
- BRANŻOWY

2. Jakie możliwości daje konto użytkownika Fan?

Konto przeznaczone jest dla fanów muzyki, którzy dzięki portalowi mogą śledzić działalność konkretnych zespołów, czerpać informacje o wydarzeniach muzycznych (koncertach, festiwalach itp.), komunikować się z innymi fanami muzyki, a także kreować polski rynek muzyczny, wyrażając swoją opinię w pisanych artykułach i recenzjach oraz oceniając zespoły i utwory muzyczne.

3. Jakie możliwości daje konto użytkownika Artysta?

Konto Artysta pozwala promować swoją twórczość oraz informować o działalności zespołu. Portal umożliwia kontakt nie tylko z fanami muzyki, lecz także z użytkownikami branżowymi (kluby, festiwale, wytwórnie itp.) oraz innymi zespołami prezentującymi różne gatunki muzyczne. Na profilu Artysta zamieszczać można swoje utwory, zdjęcia, opis i informacje o koncertach.

4. Jakie możliwości daje konto użytkownika Branżowy?

Konto przeznaczone jest dla wszelkich podmiotów działających na rynku muzycznym, które zajmują się organizacją koncertów i festiwali, promocją oraz wydawaniem muzyki, a także wyszukiwaniem muzycznych talentów. Użytkownik branżowy może na swoim koncie promować organizowane przez siebie wydarzenia (np. koncerty) i wyszukiwać zespoły, z którymi współpracą mógłby być zainteresowany.

5. W jaki sposób mogę założyć konto?

Wystarczy kliknąć na Rejestracja w prawym górnym rogu strony i wypełnić prosty formularz lub zalogować się przez media społecznościowe (Facebook, Google, Twitter). W obu przypadkach należy wybrać rodzaj użytkownika.

6. Czy konto można usunąć?

Tak, konto można w każdej chwili usunąć, co spowoduje także usunięcie wszystkich dodanych przez użytkownika treści. Wystarczy wejść na swój profil („Dane konta”) i nacisnąć przycisk „Usuń konto” znajdujący się w prawym dolnym rogu strony.

7. Jakie treści mogę zamieszczać, a jakich nie?

Dozwolone są treści, które nie naruszają praw autorskich i osobistych. Przed rejestracją należy zapoznać się z Regulaminem.

8. Jak komunikować się z innymi użytkownikami?

Wystarczy wejść na profil innego użytkownika i kliknąć przycisk „Wiadomość” znajdujący się w prawym dolnym rogu zdjęcia w tle każdego użytkownika.

9. Czy mogę otrzymywać powiadomienia o treściach zamieszczanych przez innych użytkowników?

Tak, można śledzić działalność wybranych artystów, autorów lub klubów. Wystarczy na wybranym profilu kliknąć niebieski przycisk „Subskrybuj”.

 

 

TREŚCI NA STRONIE


1. Kto może dodawać artykuły?

Artykuły może dodawać użytkownik Fan.

2. Jakie są rodzaje artykułów?

News, recenzja oraz wywiad. Rodzaj artykułu wybiera się na początku jego tworzenia. Opublikowane artykuły można filtrować według rodzaju na podstronie Artykuły.

3. Jak dodać artykuł?

Artykuł można dodać po zalogowaniu, klikając opcję „Artykuły” na swoim profilu, a następnie „Utwórz nowy artykuł” (lub po zalogowaniu, klikając na ikonę swojego profilu znajdującą się w prawym górnym rogu na stronie głównej, a następnie opcję „Utwórz artykuł” w rozwijającym się po kliknięciu menu).
Przy tworzeniu artykułu należy na początku wybrać jego rodzaj (news, recenzja, wywiad). Następnie uzupełnić pola „Tytuł” oraz „Lead”, a także wstawić zdjęcie w tle (preferowany rozmiar zdjęcia to 1420 x 550 pikseli) po sprawdzeniu, że nie narusza ono niczyich praw autorskich.
Żeby wstawić poszczególne akapity artykułu, zdjęcia, cytaty, wyróżnione sekcje lub video, należy skorzystać z opcji „Wstaw sekcję artykułu”:

 PARAGRAF – po kliknięciu na tę ikonkę można wstawić cały artykuł lub jeden akapit (jeśli w treści artykułu użytkownik planuje wstawić zdjęcie, video, cytat itd.); tekst należy sformatować, wybrane fragmenty można pogrubić, podkreślić lub zaznaczyć kursywą,
 CYTAT – umożliwia wstawienie cytatu, który po opublikowaniu będzie wyróżniony graficznym symbolem i oddzielony od sąsiednich sekcji,
 TEKST WYRÓŻNIONY – umożliwia wyróżnienie interesującego fragmentu artykułu. Będzie on wyróżniony graficznie oraz oddzielony od sąsiednich sekcji,
 ZDJĘCIE – umożliwia wstawianie zdjęć w treści artykułu (pomiędzy innymi sekcjami),
 SZEROKIE ZDJĘCIE – umożliwia wstawianie szerokich zdjęć (rekomendowany rozmiar to 1420 x 550 pikseli) w treści artykułu,
 VIDEO – umożliwia wstawienie filmu video (z serwisów YouTube oraz Vimeo).

Przykład. Po wstawieniu tytułu i leadu, wstawiam pierwszy akapit artykułu, klikając na ikonę PARAGRAF. Następnie klikam ikonę ZDJĘCIE, potem znów PARAGRAF, a następnie CYTAT. Po wstawieniu ostatniego PARAGFRAFU na koniec artykułu wstawiam film, klikając opcję VIDEO.

Do artykułu można przypisać tagi gatunków muzycznych, które już istnieją lub dopisać własne. Można także oznaczyć artystę, o którym użytkownik pisze artykuł. Artykuł pojawi się wówczas na profilu danego zespołu w zakładce „Artykuły”.

Jeśli chce się podlinkować jakiś fragment w artykule, należy zaznaczyć daną treść, a następnie kliknąć przycisk , znajdujący się obok innych symbolów (formatowanie tekstu, pogrubienie, kursywa i in.) w sekcji PARAGFRAF, a następnie wstawić link.  

4. Czy po opublikowaniu artykułu można go edytować lub usunąć?

Tak, artykuł można edytować lub usunąć. Aby edytować artykuł, wystarczy po zalogowaniu kliknąć niebieski przycisk „Edytuj” znajdujący się lewym górnym rogu artykułu (obok informacji o autorze, dacie publikacji i rodzaju artykułu). Po wprowadzonych zmianach należy kliknąć przycisk „Zapisz i opublikuj artykuł”.

Aby usunąć artykuł, należy wejść w jego edycję i kliknąć przycisk „Usuń” znajdujący się w prawym dolnym rogu strony (obok niebieskiego przycisku „Zapisz i opublikuj artykuł”).

5. Kto może zamieszczać muzykę?

Muzykę może zamieszczać tylko użytkownik Artysta. Wyjątkiem jest sekcja VIDEO w artykule, gdzie oczywiście można zamieścić link do Youtube’a lub Vimeo (patrz punkt 3).

6. Jak dodać muzykę?

Muzykę można dodać, klikając po zalogowaniu na ikonę swojego profilu (prawy górny róg na stronie głównej), a następnie opcję „Dodaj utwór” z rozwijanego menu lub po wejściu na swój profil, klikając „Dodaj nowy teledysk”. Każdy dodany utwór muzyczny pojawia się na podstronie Muzyka i zobaczyć może go każdy – zarówno użytkownik niezalogowany, jak i zalogowany. Dodatkowo użytkownicy, którzy subskrybują użytkownika, który właśnie dodał jakąś muzykę, otrzymają powiadomienie o dodanym utworze.

7. Co umożliwia formularz tworzenia muzyki i jak z niego korzystać?

W formularzu tworzenia muzyki należy wstawić link do teledysku (Youtube lub Vimeo), tytuł i opis utworu, a także wybrać tagi określające gatunek muzyczny (można je wybrać z gotowej listy lub dodać własne).

8. Kto może dodawać wydarzenia?

Informację o wydarzeniach może zamieszczać użytkownik Artysta (koncerty) oraz użytkownik Branżowy (koncerty i festiwale).

9. Jak dodawać wydarzenia?

Wydarzenie można dodać, klikając po zalogowaniu na ikonę swojego profilu (prawy górny róg na stronie głównej), a następnie opcję „Dodaj wydarzenie” z rozwijanego menu lub po wejściu na swój profil, klikając „Utwórz nowy koncert” (użytkownik Artysta) lub „Utwórz nowy koncert lub festiwal” (użytkownik Branżowy).

Każde dodane wydarzenie pojawi się na podstronie Wydarzenia i zobaczyć może je każdy – zarówno użytkownik niezalogowany, jak i zalogowany. Dodatkowo użytkownicy, którzy subskrybują użytkownika, który właśnie dodał jakieś wydarzenie, otrzymają powiadomienie o dodanym wydarzeniu. Poza tym wydarzenie może pojawić się również na stronie głównej. Jeśli użytkownik określił swoją lokalizację, otrzyma powiadomienie o zbliżającym się wydarzeniu w wybranej przez siebie miejscowości.

10. Co umożliwia formularz tworzenia wydarzenia?

Tworzenie wydarzenia „koncert” oraz „festiwal” nieco różni się od siebie. Tylko użytkownik Branżowy może wybrać spośród tych dwóch. W obu wypadkach należy wstawić tytuł wydarzenia, lead, opis i zdjęcie główne, określić miejsce (np. nazwa klubu, stadionu itp.), miasto, datę i godzinę. Ponadto w przypadku koncertu należy dodać głównego artystę (użytkownik Artysta tworzący wydarzenie ma to pole automatycznie uzupełnione) oraz opcjonalnie support. Należy również podać informację o cenie biletów lub wskazać adres internetowy, gdzie bilety można kupić. Na koniec należy przypisać wydarzeniu tagi określające gatunek muzyczny (można je wybrać z gotowej listy lub dodać własne).

 

 

FUNKCJONALNOŚĆ


1. Jak wyszukiwać treści na stronie?

W serwis wbudowana została wyszukiwarka (w prawym górnym rogu, oznaczona symbolem lupy), dzięki której każdy można wyszukiwać treści na stronie. Wystarczy wpisać daną frazę, aby wyświetliły się treści spełniające kryteria wyszukiwania. Po wpisaniu danej frazy (np. Open’er) pojawiają się artykuły, muzyka, wydarzenia oraz użytkownicy z nią powiązani.

2. W jaki sposób wyświetlane są treści na stronie głównej?

-slider: artykuły i wydarzenia wybierane przez administratora,

-artykuły pod sliderem: cztery artykuły wybierane przez administratora,

-WYDARZENIA: najnowsze wydarzenia z lokalizacji, którą użytkownik ustawił w preferencjach swojego konta (jeśli lokalizacja nie została ustawiona, wyświetlane są wydarzenia z całej Polski),

-MUZYKA: najnowsze dodane przez użytkowników utwory

-ARTYKUŁY: najnowsze dodane przez użytkowników artykuły

-ARTYŚCI I ARTYKUŁY UŻYTKOWNIKÓW: ostatnio dodani/dodane i najpopularniejsi/najpopularniejsze

3. Czy napisany przeze mnie artykuł może znaleźć się na stronie głównej?

Tak, artykuł każdego użytkownika możne znaleźć się w sekcji „Artykuły użytkowników” w kategorii „ostatnio dodane” oraz „najpopularniejsze”. Popularność artykułu oceniana jest na podstawie liczby wyświetleń i ocen innych użytkowników. O tym, czy artykuł znajdzie się w sliderze lub artykułach promowanych (pod sliderem), decyduje administrator.

4. Jak po tagach selekcjonować treści w Serwisie?

Określanie kategorii muzycznych wszystkich treści na stronie jest bardzo istotne. Dzięki temu innym użytkownikom będzie łatwiej dotrzeć do tego, co ich interesuje. Jeśli użytkownik chce, żeby na stronie głównej wyświetliły mu się artykuły, wydarzenia i muzyka z kategorii (tagu) „blues”, musi kliknąć tę kategorię, która – obok innych – znajduje się na samej górze strony głównej, na czarnym pasku.

Tylko treści promowane w slajderze oraz w artykułach pod nim (cztery wybrane przez administratora artykuły) pozostaną niezmienne. Ponadto, filtrując informacje na stronie głównej, można wybrać jedną lub kilka kategorii (tagów) – rock, blues, hip hop, metal, elektroniczna, jazz. Klikając przycisk „Więcej” możemy wybrać również kategorię spośród tagów dodanych przez użytkowników. Aby przywrócić domyślny wygląd strony, wystarczy odznaczyć wybrane wcześniej kategorie (kliknąć znaczek „x” przy danej kategorii).

5. Czy konto może być połączone z Facebookiem, kontem Google lub Twitter?

Tak, można się zarejestrować za pomocą tych trzech mediów.

6. Po co jest zakładka RANKINGI?

Znajdują się tam rankingi tworzone oddzielnie dla artykułów, autorów piszących artykuły, utworów muzycznych oraz zespołów. Rankingi tworzone są na podstawie liczby wyświetleń treści oraz średniej ocen.

7. Po co jest zakładka ZESPOŁY?

W zakładce Zespoły można zobaczyć, jakie zespoły są w bazie.

8. Co można ustawić w preferencjach swojego profilu?

Można ustawić swoje preferencje muzyczne (wybierając konkretne gatunki muzyczne – tagi), lokalizację (można wybrać kilka lokalizaji; należy pamiętać o tym, że jeśli lokalizacja zostanie już określona, wydarzenia spoza zaznaczonego obszaru nie będą wyświetlane).

9. W jaki sposób oceniać zespoły i artykuły innych użytkowników?

W każdym artykule oraz w każdym utworze muzycznym na samym dole (pod tagami) znajduje się opcja „Oceń artykuł”. Klikając na odpowiednią gwiazdkę (np. jeśli chcemy ocenić utwór na cztery gwiazdki, należy kliknąć czwartą w kolejności gwiazdkę), oceniamy konkretny utwór lub artykuł.